Každý má svůj způsob učení a své tempo

Neexistuje univerzální návod pro všechny. Stejná věc může být podána tisíci různými způsoby. Poznejme jedinečnost svou i svých dětí a rozvíjejme silné i slabé stránky.

  • Někdo se rád dlouze dívá a pozorováním se učí nejefektivněji.
  • Někdo rád dává úkoly druhým, aby dělali ten a ten cvik. 
  • Někoho podpoří slova ujištění o dopomoci. 
  • Někdo rád poslouchá návod.
  • Někdo potřebuje být veden podrobným popisem všech kroků.
  • Někdo se vrhá do vody a do cviků okamžitě.
  • Někomu to trvá déle.
  • Někdo má velký strach.
  • Někdo nemá pud sebezáchovy.
  • Někdo potřebuje hodně času. 
  • Někdo chce hodně podpory.
  • Někdo dlouho odmítá některé cviky. 
  • Někdo potřebuje popostrčit, aby vystoupil ze své komfortní zóny.
  • Někomu to trvá týdny, měsíce, roky. 
  • Někdo zvládá věci za pár minut.
  • Někomu pomohou slova popisující pokrok.
  • Někdo potřebuje méňe tlaku, méňe slov.
  • Někdo potřebuje mít větší fyzický kontakt.
  • Někdo potřebuje mít plnou pozornost publika.
  • Někdo potřebuje klid a co nejméně lidí kolem sebe.
  • Někoho motivuje dárek spojený s plaváním (nové plavky, brýle, pomůcka, vodolepka…).
  • Někomu pomáhá být ve skupině.
  • Někdo si ma věci potřebuje přijít úplně sám.
  • Někdo si potřebuje vyzkoušet i slepé uličky.
  • Někdo potřebuje slyšet důvod, proč se to a to má dělat a jaké jsou důsledky, když se to (ne)udělá. 
  • Někoho to prostě nebaví.
  • Někoho to nebaví teď a bude ho to bavit za 5 minut, hodin, dní, let, nikdy…
  • atd. ☺️

Vždy lze najít aktivitu, která rozvíjí pozitivní vztah k vodě – i kdyby to mělo znamenat jít z vody ven. Někdo potřebuje být určitou dobu v roli diváka/pozorovatele. I když některé věci nejsou hned a zvenčí vidět, přesto neustále dochází k vývoji – když je člověk v inspirujícím prostředí.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.